Wednesday 9 April 2014

Jag ritar fortfarande mönster.

Ja. Jag har sytt en första version av överdelarna, men idag har jag ritat om en del av mönsterdelarna nedan.

Mönsterbitarna till volangerna var rätt skoj att rita, faktiskt. Så stora passare som skulle ha behövts vet jag inte om finns, så jag fick tejpa fast en penna på en halv meters-linjal och göra mitt yttersta för att få endan av linjalen att hållas i ungefär samma punkt. Ja, det är två jätte-donitsar jag ritat.

Det här är den delen av överdelen som ska sys av spets. Framifrån ser denna lakansvariant ganska okej ut, men bakifrån ser man att det inte riktigt räcker till. Nå, jag vet att det är framsidan som måste breddas, så... Det blir väl nästa projekt på golvet nu då.

Hurra vad enkelt det är att fixa foton till den här bloggen nu när jag kan flytta dem till dropbox genast när jag tagit dem! Och jag kan laga collage i telefonen och flytta även dem direkt till dropbox! Jei!

No comments:

Post a Comment