Sunday 30 October 2011

Om böcker och tidningar

Jag såg bland annat den här boken på bokmässan idag. Den kostade bara fem euro, men jag köpte den inte. Var det ett misstag, månntro? Det priset var ju uppenbarligen bra - till skillnad från det mesta som annars prånglades ut på mässan... och i den allmänna konkurs jag har för ovana att försätta mig i på dylika tillställningar (så skedde även denna gång) skulle den knappast ha märkts desto mer.

Men stickning är ju inte riktigt min grej, trots allt. Tyvärr. Det verkar så trevligt med ett handarbete som kan utövas medan man ser på film, till skillnad från korsstygn.

Jag ser betydligt mer fram emot den dag som mitt första prenumererade nummer av CrossStitcher kommer hem. Jag kan bara hoppas att den hittar hela vägen från England...

Edit: Att den hittar hit hela vägen från England utan turer via Malaysia, Indonesien eller Filippinerna alltså. Nånstans där i trakten finns nämligen samma postnummer som mitt här i Finland, och jag hörde om någon som fått post från England som irrat omkring lite. I Sydostasien. Hum.

No comments:

Post a Comment