Friday 9 December 2011

För att ytterligare mota självdöden i grinden

En gång för många år sedan gav jag en liten korsstygnstavla i julklapp åt Rebecca. Hon gillar nämligen kaffe. Jag ber om ursäkt för den överdrivna blixten på bilden - jag kanske inte hade lärt mig ställa in blixten på kameran på den tiden.


Mönstret är från min favorittidning CrossStitcher - mitt första nummer som prenumerant är antagligen i Malaysien just nu, men strunt i det. Jag har också en version för te-älskare, och mina fingrar kliar. Den går mer i grönt, dessutom.

Lustigt förresten, varje gång jag ska skriva ett inlägg på den här bloggen har jag färdigt formulerat hälften på engelska, och sen inser jag att det är svenska som gäller. Den vanan, den vanan.

1 comment:

  1. Sku du idag posta en digital bild av mönstret till den där koppen åt mig? Bara koppen, för jag tror det är ca gurka så massor som jag sku ha tålamod att sy korsstygn (nålar! hurr!).
    Jag sku jätte uppskatta det :)

    ReplyDelete