Sunday 28 December 2014

Påtbräda, heter det.

Jag har påtat min första halsduk, eller vad ska man säga? Nå, jag har stickat min första halsduk på en påtbräda. Den är 160 cm lång och ca 27 cm bred och jag vet inte riktigt vilken färg den har, för den ser olika ut i olika sken. Jag lutar främst åt mörkbrun (men i skenet från en lampa hos mina föräldrar såg den väldigt blå ut).

Det gick åt två hela nystan av Novitas Piki (garn nr 228, färg nr 087).


 Den är så mjuuuk! (Och varm.)

Jag hittade ett motsvarande nystan grönt garn, och har påbörjat nästa års julklapp åt min mor. Jag tror att hon kanske inte vill ha fullt så bred halsduk som jag, så jag tänkte att det räcker med det här ena nystanet... eller så får det bara helt enkelt lov att göra det.

För övrigt så väntar jag, hoppsan då, på en beställning från Knitting room. Hur gick det nu så?

No comments:

Post a Comment