Sunday 9 September 2012

Det där med en handarbetshörna

I mars drömde jag ju om en riktig handarbetshörna. Det gick ju lite si och så med de planerna (eller ja, drömmarna) när vi flyttade. Nog för att jag lyckades konvertera sekretären till precis det jag ville, men den rymdes inte in i sovrummet där jag hade tänkt ha den. Byrån fick förbli klädförvaring. Tyglagret finns i såna där fula genomskinliga förvaringsboxar i sovrummet och symaskinen står också där, men i övrigt finns det mesta faktiskt i sekretären. Och luckan hålls stängd när jag inte använder sekretären, så det är ju ett stort plus. Böckerna och tidningarna är dock samlade på ett ställe.

Än så länge har jag dock inte haft så många möjligheter att handarbeta där. Kanske det är för att det varit sommar och jag mest tillbringat min lediga tid på balkongen, a.k.a. trädgården? Men nu blir det ju vinter snart så kanske jag hålls inne då...

Inte för att det kommer att ske på länge än, men i något skede ska jag nog ha ett handarbetsrum. Eller en rumshalva åtminstone. Eller så.

No comments:

Post a Comment