Sunday 9 September 2012

Bonader

Jag vill brodera en massa väggbonader. Inte för att jag vet när jag skulle ha tid att göra det, eller var jag skulle hänga upp dem för den delen*, men jag tänker mig såna här saker som...


och 


Det är ju lite ironiskt att jag vill göra det när jag inte tycker om inredningsdetaljer med text på. Fast det kanske är en liten skillnad på en liten bonad man sytt själv och en köpt trälåda på vilken det står GODSAKER**, eller ve och fasa, de där träbokstäverna som ska stå för sig själva och bilda fjantiga ord där på en hylla.

Så har jag ju drömmar om en enorm sak också - som jag faktiskt har påbörjat. Designen är baserad på muggen nedan, muggen som var min temugg på båten ända tills jag råkade besöka the Royal Yacht Britannia i Edinburgh och köpte en annan mugg där. Nu är det mammas temugg i stället. I tiderna var det mommos mugg. Men ja, jag tycker designen är lite söt så jag tänkte konvertera det till en väggbonad och har som sagt börjat också, med korsstygn på halvlinne. Ja, så var det ju den lilla detaljen att jag började för... x antal år sedan, innan jag flyttade till Åbo. Hoppsan.


*Fast nu insåg jag ju - de skulle kunna hänga ovanför min, respektive hans, del av sängen. Under de där hyllorna vi ska sätta upp.
**Låt vara att det var alldeles fantastiska godsaker i just den lådan.

No comments:

Post a Comment