Monday 17 September 2012

Mera böcker!

Jag har igen beställt böcker från Adlibris. Handarbetsböcker och blom- eller trädgårdsböcker är de enda böcker jag köper nuförtiden, och det är väl ingen större skada så. Jag har ju annars bara sådär en 715 böcker (enligt librarything.com, där jag fört in varje bok i min ägo).

Hursom, nu är följande böcker på väg hem till mig:

Gertie's New Book for Better Sewing - Anna Neah skrev ett långt inlägg om denna boks förträfflighet och jag föll genast pladask. Kunde inte motstå. Jag menar - vintageklänningar! Jei!

Underbara Clara : vintagepimp och hemmafix - well, obviously - UnderbaraClaras första bok. Man måste ju!

Jag ser fram emot en produktiv höst och många blogginlägg på den här bloggen. Ska vi väl hoppas och tro, i alla fall. Planen är ju, hur som helst, att så ofta som möjligt lämna datorn i skolan så att jag faktiskt tar mig dit i tid varje morgon och sitter där länge varje eftermiddag. Just nu, när jag ätit frukost framför datorn här hemma en måndagmorgon, har jag ju dragit ut på tiden och sitter här ännu, fastän det är två minuter tills min buss går. Den som jag bestämde mig att ta när jag insåg att jag inte skulle hinna till 8.50-bussen, och före det 8.30-bussen. Nå, det går en 9.20 också, fast den går andra vägen och känns jobbigare.

Edit: Gertie's New Book for Better Sewing är slut hos Adlibris underleverantörer - buhuu. Men sen köpte jag ju en virkbok på Akademen i stället:

Nog för att jag är mera sömmerska än virkare, men drömma kan man ju alltid. Och hur som helst så verkar denna bok vara en läsupplevelse i litterär bemärkelse också - tänk er sådär Jane Austen-fanfiction varvat med virkmönster. Mysigt!

No comments:

Post a Comment