Thursday 8 March 2012

På kommande

Igår kväll medan jag var på spenderar-humör, klickade jag hem* den här boken. Jag ser fram emot att bläddra i den - fast det kommer antagligen att ta väldigt länge innan jag klarar av att sticka något ur den.


Till nästa (parallellt med vantarna, som jag hoppas inte behöva den här säsongen mera) skall jag dock sticka en väska. Ett litet lappverk, dessutom, så vi får se hur det går. Jag behöver nämligen en snärttig påse att ha mina nystan och stickor och dylikt i nu när jag tydligen tänker bli en riktigt stickningsmommo. Instruktionen har jag från Ravelry, men det är bara allmänna instruktioner, för mönstret är egentligen på japanska och det övergår mina språkkunskaper.

*Jag gör mitt yttersta för att vara fördomsfri i mitt språkbruk och använda spetsfundiga uttryck som detta, fastän just det här uttrycket - att klicka hem något - får mig att rysa. Jag är väl konservativ när det kommer till svenska språket.

No comments:

Post a Comment